Fachbeiträge
Die Forschungsarbeiten unserer Vorstände und Mitarbeiter werden regelmäßig als Fachbeiträge in wissenschaftlichen und praxisorientierten Zeitschriften, Sammelbänden oder als eigenständiges Werk publiziert.
2021
Albrecht, T.; Rausch, T. M.; Derra, N. D.; (2021):
Call Me Maybe: Methods and Practical Implementation of Artificial Intelligence in Call Center Arrivals’ Forecasting, in: Journal of Business Research, Bd. 123 (2021), Heft 3, S. 267 – 278
2020
Albrecht, T.; Baier, D. (2020):
Churn Analysis Using Deep Learning: Customer Classification from a Practical Point of View, in: Archives of Data Science Series A, Bd. 6 (2020), Heft 2
Baier, D.; Nguyen, X. A.; Rese, A. (2020):
Schließen neue Technologien am POS die Servicelücken des stationären Modehandels? Anwendung eines modifizierten ISL-Ansatzes auf Basis des Kano-Modells, in: Roth, S.; Horbel, C.; Popp, B. (Hrsg.): Perspektiven des Dienstleistungsmanagements – Wiesbaden: Springer Gabler, 2020, S. 617 – 634
Baier, D.; Rausch, T. M.; Wagner, T. F. (2020):
The Drivers of Sustainable Apparel and Sportswear Consumption: A Segmented Kano Perspective, in: Sustainability, Bd. 12 (2020), Heft 7
Baier, D.; Rese, A. (2020):
How to increase multichannel shopping satisfaction? An adapted Kano based stage-gate approach to select new technologies, in: Journal of Retailing and Consumer Services, Bd. 56 (2020)
Baier, D.; Rese, A. (2020):
Increasing Conversion Rates Through Eye Tracking, TAM, A/B Tests: A Case Study, in: Imaizumi, Tadashi; Nakayama, Atsuho; Yokoyama, Satoru (Hrsg.): Advanced Studies in Behaviormetrics and Data Science – Singapore: Springer, 2020, S. 341 – 353 (Behaviormetrics: Quantitative Approaches to Human Behavior; 5)
Becker, J.; Berger, M.; Gimpel, H.; Lanzl, J.; Regal, C. (2020):
Considering Characteristic Profiles of Technologies at the Digital Workplace: The Influence on Technostress, in: Proceedings of the 41. International Conference on Information System – ICIS, Virtual Conference, 13. – 16. December 2020, the Association of Information Systems
Brand, B. M.; Baier, D. (2020):
Adaptive CBC: Are the Benefits Justifying its Additional Efforts Compared to Traditional CBC?, in: Archives of Data, Science Series A, Bd. 6 (2020), Heft 1
Derra, N. D.; Baier, D. (2020):
Working in Detail: How LSTM Hyperparameter Selection Influences Sentiment Analysis Results, in: Archives of Data Science, Series A, Bd. 6 (2020), Heft 1
Ewers, K.; Baier, D. (2020):
UGA or TAM: Which Approach Better Explains Digital Voice Assistant Acceptance?, in: Archives of Data Science ,Series A, Bd. 6 (2020), Heft 2
Ewers, K.; Baier, D.; Höhn, N. (2020):
Siri, Do I like You? Digital Voice Assistants and Their Acceptance by Consumers, in: Journal of Service Management Research, Bd. 4 (2020), Heft 1, S. 52 – 66
Fiedler, N.; Knauer, T.; Sommer, F. (2020):
Gestaltung von kontrollierten Auktionen in der Praxis, in: Corporate Finance, 11 (3 – 4), S. 115 – 120
Fiedler, N.; Knauer, T.; Sommer, F. (2020):
Exklusivverhandlung oder kontrollierte Auktion? Eine empirische Analyse zu Determinanten, Erfolg und Dauer der Verfahren bei Unternehmensverkäufen, in: Die Wirtschaftsprüfung, 73 (11), S. 653 – 658
Gramlich, L.; Gluchowski, P.; Horsch, A.; Schäfer, K.; Waschbusch, G. (Hrsg.) (2020):
Gabler Banklexikon: Bank – Börse – Finanzierung, Auflage, Band 1 (A-J), Band 2 (K-Z), Springer Gabler, Wiesbaden 2020, 2.332 Seiten
Gramlich, L.; Gluchowski, P.; Horsch, A.; Schäfer, K.; Waschbusch, G. (Hrsg.) (2020):
550 Keywords Bankenaufsichtsrecht: Grundwissen für Fachleute aus der Bankwirtschaft, Springer Gabler, Wiesbaden 2020, 446 Seiten
Gramlich, L.; Gluchowski, P.; Horsch, A.; Schäfer, K.; Waschbusch, G. (Hrsg.) (2020):
180 Keywords Geld- und Währungsrecht: Grundwissen für Fachleute aus der Bankwirtschaft, Springer Gabler, Wiesbaden 2020, 212 Seiten
Höger, C.; Sommer, F.; Winter, F. (2020):
Codes of Conduct zur Verhinderung von Wirtschaftskriminalität? Eine empirische Analyse der DAX-30-Unternehmen, in: Die Wirtschaftsprüfung, 73 (21), S. 1308 – 1314
Kettl, J.; Schäfer, K.; Sali, Y. (2020):
Start-up-Finanzierung über Venture-Capital-Dachfonds, in: Zeitschrift für das gesamte Kreditwesen, 73. Jg. (2020), Nr. 10, S. 462 – 467
Kinzius, L.; Schedlinsky, I.; Sommer, F. (2020):
Initial Coin Offering: Unternehmensfinanzierung über die Blockchain, in: Corporate Finance, 11 (09 – 10), S. 262 – 267
Knauer, T.; Woestmann, A.; Sommer, F. (2020):
Empirische Befunde zu den Erfahrungen mit Earnout-Klauseln aus Käuferperspektive, in: M&A Review, 31 (3), S. 68 – 72
Kopplin, C. S.; Baier, D. (2020):
How to Construct an Ideal Collaboration Tool for Coworking Spaces: A SP-CBC Application, in: Archives of Data Science, Series A, Bd. 6 (2020), Heft 2
Korzmann, M. A.; Knuth, A.; Sommer, F.; Berens, W. (2020):
Bewertung von Renditeimmobilien mit normierten und nicht normierten Verfahren. Teil 1: Verfahrensdarstellung und Ausgangssituation, in: Wirtschaftswissenschaftliches Studium, 49 (4), S. 59 – 64
Korzmann, M. A.; Knuth, A.; Sommer, F.; Berens, W. (2020):
Bewertung von Renditeimmobilien mit normierten und nicht normierten Verfahren. Teil 2: Lösung und Sensitivitätsanalyse, in: Wirtschaftswissenschaftliches Studium, 49 (5), S. 53 – 59
Kreilkamp, N.; Matanovic, S.; Sommer, F.; Wöhrmann, A. (2020):
The effect of compensation caps on risk-taking, erscheint in: Journal of Management Accounting Research
Nakayama, A.; Baier, D. (2020):
Predicting Brand Confusion in Imagery Markets Based on Deep Learning of Visual Advertisement Content, in: Advances in Data Analysis and Classification (2020)
Rausch, T. M.; Derra, N. D.; Wolf, L. (2020):
Predicting online shopping cart abandonment with machine learning approaches, in: International Journal of Market Research (2020)
Rese, A.; Ganster, L.; Baier, D. (2020):
Chatbots in retailers’ customer communication: How to measure their acceptance? in: Journal of Retailing and Consumer Services, Bd. 56 (2020)
Schreiner, T.; Rese, A.; Baier, D. (2020):
Success Factors for Recommender Systems from a Customers’ Perspective, in: Archives of Data Science, Series A, Bd. 6 (2020), Heft 2
Vökler, S., Baier, D. F. (2020):
Investigating Machine Learning Techniques for Solving Product-line Optimization Problems, in: Archives of Data Science, Series A, Bd. 6 (2020), Heft 1
2019
Brand, B. M.; Baier, D. F. (2019):
Comparative Analysis of E-commerce Configuration Between China and Germany, 26th Inter-national Conference on Recent Advances in Retailing and Consumer
Services (RARCS2019/EIRASS2019), Tallinn, Estonia, July 8 – 10, 2019
Eimecke, J.; Hecht, M.; Buchold, J. C.; Baier, D. F. (2019):
Measuring Preferences for Complex Products: Self-explicated Methods vs. Pairwise Comparison-based Preference Measurement (PCPM), 5th European Conference on Data Analysis (ECDA2019), March 18-20, 2019, Bayreuth, Germany. (Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung, Vortrag)
Gimpel, H.; Lanzl, J.; Regal, R.; Urbach, N.; Wischniewski, S.; Tegtmaier, P.; Kreilos, M.; Kühlmann, T. M.; Becker, J.; Eimecke, J.; Derra, N. D. F. (2019):
Gesund digital arbeiten?! Eine Studie zu digitalem Stress in Deutschland. Abrufbar unter: gesund-digital-arbeiten.de
Knauer, T.; Klein, K.; Sommer, F. F. (2019):
Einsatzbereiche und Erfolgswirkung der Vendor Due Diligence, in: Die Wirtschaftsprüfung, 72. Jg. (2019), Heft 2, S. 108 – 113
Knauer, T.; Sommer, F.; Wöhrmann, A. F. (2019):
EXRIMA Summer School and Conference 2019, in: Controlling – Zeitschrift für
erfolgsorientierte Unternehmenssteuerung, 31. Jg. (2019), Heft 6, S. 72
Mütterlein, J.; Kunz, R.; Baier, D. F. (2019):
Effects of lead-usership on the acceptance of media innovations: A mobile augmented reality case, in: Technological Forecasting and Social Change, Bd. 145, S. 113 – 124
Pflügner, K.; Mattke, J.; Maier, C.: F. (2019)
Who is Stressed by Using ICTs? A Qualitative Comparison Analysis with the Big Five Personality Traits to Understand Technostress Forthcoming, in: Proceedings of the 14th International Conference on business informatics, Siegen
Rese, A.; Schlee, T.; Baier, D. F. (2019):
The need for services and technologies in physical fast fashion stores: Generation Y’s opinion, in: Journal of Marketing Management, Bd. 35, Heft 15/16, S. 1437 – 1459
Schäfer, K.; Zurek, M. F. (2019):
Einfluss der räumlichen Distanz auf die Kreditkonditionen, in: Zeitschrift für das gesamte Kreditwesen, 72. Jg. (2019), Nr. 8, S. 26 – 31
Schreiner, T.; Rese, A.; Baier, D. F. (2019):
Multichannel personalization: Identifying consumer preferences for product recommendation in advertisements across different media channels, in: Journal of Retailing and Consumer Services, Bd. 48, S. 87 – 99
Sommer, F.; Winter, F.; Knauer, T. F. (2019):
Gewährleistungsversicherungen bei M&A-Transaktionen, in: Corporate Finance,
Jg. (2019), Heft 3 – 4, S. 118 – 123
Sommer, F. (2019):
Vorträge und Diskussionen zur experimentellen Controlling-Forschung: EXRIMA Summer School and Conference an der Universität Bayreuth, in: ubtaktuell, o. Jg. (2019), Heft 2, S. 27
2018
Baier, D.; Frost, S. (2018):
Relating brand confusion to ad similarities and brand strengths through image data analysis and classification, in: Advances in Data Analysis and Classification Bd. 12 Heft 1, S. 155 – 171
Baier, D.; Rese, A.; Röglinger, M. (2018):
Conversational User Interfaces for Online Shops: A Categorization of Use Cases, 39th International Conference on Information Systems (ICIS), San Francisco (USA)
Baier, D.; Rese, A. (2018):
Improving Ordering and Delivery in an Online Fashion Shop: The Customer’s Point of View, 25nd International Conference on Recent Advances in Retailing and Consumer Services (EIRASS2018), Madeira (Portugal)
Baier, D.; Sänn, A.; Müller, J.; Ludwig, V. (2018):
Informationssicherheits-Management-Systeme (ISMS) bei Energieversorgern 2018, Sudie mit BA Security und SEVEN PRINCIPLES AG
Baier, D.; Sänn, A. (2018):
Verbrauchererwartungen beim Online-Erwerb digitaler Inhalte, in: ZUM – Zeitschrift für Urheber- und Medienrecht, Jg. 62, 2/2018, S. 92 – 97
Berens, W.; Knauer, T.; Sommer, F.; Wöhrmann, A. (2018):
Controlling-Lehre in Deutschland, in: Velte, P./Müller, S./Weber, Stefan C./Sassen, R./Mammen, A. (Hrsg.): Rechnungslegung, Steuern, Corporate Governance, Wirtschaftsprüfung und Controlling – Beiträge aus Wissenschaft und Praxis, Wiesbaden: Springer Gabler, S. 623 – 639
Berens, W.; Sommer, F. (Hrsg.) (2018):
Grundlagen des betriebswirtschaftlichen Rechnungswesens, Aufl., Münster: Westfälische Wilhelms-Universität
Franzen, D.; Schäfer, K.; Zurek, M. (2018):
Informationsgehalt von Risikomaßen, in: Handbuch Finanzinformationen. Der digitale Wandel und die nächste Generation von Finanzinformationssystemen, hrsg. von Kees Brooimans und Alexis Eisenhofer, FBV: München, S. 37 – 58
Franzen, D.; Schäfer, K. (2018):
Assetmanagement – Portfoliobewertung, Investmentstrategien und Risikoanalyse, 1. Auflage, Schäffer-Poeschel Verlag, Stuttgart, ISBN 987-3-7910-3829-2
Jetter, J.; Eimecke, J.; Rese, A. (2018):
Augmented reality tools for industrial applications : What are potential key performance indicators and who benefits? in: Computers in Human Behavior Bd. 87, S. 18 – 33
Knauer, T.; Klein, K.; Sommer, F. (2018):
Empirische Befunde zur Ausgestaltung und Vertrauenswürdigkeit der Vendor Due Diligence, in: M&A Review, 2018, 29 (4), S. 136 – 141
Knauer, T.; Silge, L.; Sommer, F. (2018):
The shareholder value effects of using value-based performance measures: Evidence from acquisitions and divestments, in: Management Accounting Research, Vol. 41 (2018), S. 43 – 61
Knauer, T.; Sommer, F.; Wöhrmann, A. (2018):
EXRIMA Summer School and Conference – Lehrreiche Vorträge und spannende Diskussionen zur experimentellen Controlling-Forschung, in: Controlling – Zeitschrift für erfolgsorientierte Unternehmenssteuerung, 30. Jg. (2018), Heft 6,
84 f.
Pastoors, D.; Baier, D. (2018):
Customer Journey Based Valuation: Modeling the Fundamentals of Customer Journey Value, EMAC 2018, University of Strathclyde, Glasgow (UK)
Rese, A.; Baier, D. (2018):
Body Positive Marketing’s Effects on Social Media Customer Engagement, 25nd International Conference on Recent Advances in Retailing and Consumer Services (EIRASS2018), Madeira (Portugal)
Rese, A.; Höfer, B.; Baier, D. (2018):
Design Evaluation of Electric Vehicles: Moderating Effects of Consumer Characteristics, 25th International Product Development Management Conference, Porto (Portugal)
Schäfer, K.; Thome, R.; Kettl, J.; Kötzle, M. (2018):
Bayerisches Enterprise Risk Management Netzwerk (BayRisk), in: Konferenzband CARF (Controlling.Accouting.Risiko.Finanzen) Luzern 2018, 11 Seiten
Vökler, S.; Baier, D. (2018):
Using Meta-heuristics for Solving NP-hard Combinatorial Optimization Problems, CENTRAL Workshop: Machine Learning in Economics, Humboldt-Universität zu Berlin
2017
Sänn, A.; Schmidt-Kessel, M.; Hartmann, Ch.; del Monego, D., Baier, D.; Pampel, J. (2017):
Status quo digitaler Inhalte in Deutschland – Eine Untersuchung vor dem Hintergrund der Leistungsstörungen beim Online-Erwerb
Baier, D.; Sänn, A. (2017):
Online-Erwerb von digitalen Inhalten – Parteierwartungen an die Leistungsqualität, in: Schmidt-Kessel, Martin; Kramme, Malte (Hrsg.): Geschäftsmodelle in der digitalen Welt, Schriften zu Verbraucherrecht und Verbraucherwissenschaften, S. 139 – 165. Jena: JWV, ISBN 978-3-938057-64-3
Baier, D.; Kullak, F.; Woratschek, H. (2017):
“New” Techniques for Site Engineering: Kano and Jobs-To-Be-Done Revisited, German Japanese Symposium, Tokyo (Japan) 2017
Berlich, C.; Daut, F.; Freund, A. C.; Kampmann, A.; Killing, B.; Sommer, F.; Wöhrmann, A. (2017):
Deutsche Bahn AG: A former monopoly off track?, in: The CASE Journal, Vol. 13, No. 1, S. 25 – 85
Buck, C., Stadler, F., Eymann, T., & Suckau, Kristin (2017):
Nutzer präferieren den Schutz ihrer Daten, HMD Praxis der Wirtschaftsinformatik Bd. 54 (2017) Heft 1, S. 55 – 66
Buck, C., Stadler, F., Eymann, T., & Suckau, Kristin (2017):
Privacy as a Part of the Preference Structure of Users App Buying Decision, Proceedings der 13. Internationalen Tagung Wirtschaftsinformatik (WI 2017), S. 792 – 806
Diebecker, J./Sommer, F. (2017):
Impact of Corporate Sustainability Performance on Information Asymmetry: The Role of Institutional Differences, in: Review of Managerial Science, Vol. 11, No. 2, S. 471 – 517
Eimecke, J.; Suckau, K.; Storz, S.; Kaiser, M., J. (2017):
E-Recruiting: Anforderungen und Präferenzen von HR-Professionals. Ergebnisbericht einer empirischen Studie. Projektgruppe Wirtschaftsinformatik des Fraunhofer-Instituts für Angewandte Informationstechnik FIT, Bayreuth
Eimecke, J.; Baumert, K.; Baier, D. (2017):
Die Repertory-Grid-Technik als Methodik zur Technikvorausschau : Wie Elemente und Konstrukte erfasst und genutzt werden können, in: Moehrle, Martin ; Isenmann, Ralf (Hrsg.): Technologie-Roadmapping : Zukunftsstrategien für Technologieunternehmen – Berlin: Springer Vieweg
Eimecke, J.; Baumert, K.; Baier, D. (2017):
Applying the Repertory Grid Method for Technology Forecasting : Civil Unmanned Aviation Systems for Germany, in: Management and Production Engineering Review Bd. 8 (2017) Heft 3. – S. 22-30. doi:10.1515/mper-2017-0025 …
Eimecke, J. (2017):
Anforderungen und Präferenzen von HR-Professionals : Ergebnisbericht einer empirischen Studie, 24. Arbeitskreis “Personalmarketing“ des Personet e. V., Bad Berneck 2017
Eimecke, J. (2017):
Der Markt für zivile Drohnen in Deutschland : Zukünftige Anforderungen an AUS, in: DROHnenmagazin, Bd. 2, Heft 2, S. 60 – 63
Eimecke, J. (2017):
Drohnen für die Feuerwehr: Anforderungen und Anwenderpräferenzen, AERODrones SYMPOSIUM – Internationales Fachsymposium „UAS im Umwelt- und Katastrophenschutz“, Friedrichshafen 2017
Franzen, D.; Schäfer, K.; Zurek, M. (2017):
Informationsgehalt von Risikomaßen. in: Brooimans, Kees ; Eisenhofer, Alexis (Hrsg.): Handbuch Finanzinformationen : Der digitale Wandel und die nächste Generation von Finanzinformationssystemen – München: FinanzBuch Verlag, 2018. – S. 37 – 58
Homfeldt, F.; Rese, A.; Brenner, H.; Baier, D.; Schäfer, T. F. (2017):
Identification and Generation of Innovative Ideas in the Procurement of the Automotive Industry : The Case of AUDI AG
In: International Journal of Innovation Management (2017) doi:10.1142/S1363919617500530 …
Kessler, T.; Buck, C. (2017):
How digitization affects mobility and the business models of automotive OEMs, in: Khare, A., Schatz, R. & Stewart, B. (Eds.): Digital Distribution’s Role in Business Model Transformation – Phantom Ex Machina, Springer 2017: S. 107 – 118.
Knauer, T.; Sommer, F.; Wöhrmann, A. (2017):
Tournament winner proportion and its effect on effort: An investigation of the underlying psychological mechanisms, in: European Accounting Review, Vol. 26, No. 4, S. 681 – 702
Kühlmann, Torsten M.; Heinz, Ramona (2017):
Managing Cultural Diversity in Small and Medium-Sized Organizations: A Guideline for Practitioners, Wiesbaden: Springer, ISBN 978-3-658-16615-1
Pantano, Eleonora; Priporas, Constantinos-Vasilios; Baier, Daniel (2017):
Smart Interaction with Consumers : From Co-Creation to Smart Partnership, in: International Journal of Electronic Commerce Bd. 21 (2017) Heft 4, S. 449-453, doi:10.1080/10864415.2016.1355636 …
Pantano, Eleonora; Rese, Alexandra; Baier, Daniel (2017):
Enhancing the online decision-making process by using augmented reality : a two country comparison of youth markets
in: Journal of Retailing and Consumer Services Bd. 38 (2017) . – S. 81-95
doi:10.1016/j.jretconser.2017.05.011 …
Rese, A.; Baier, D.:
Why Consumers Engage in Do-It-Yourself Projects: Motivation and Co-Creation in Fabrication Laboratories (Fab Labs), 24th International Product Development Management Conference, Reykjavik (Island) 2017
Rese, A.; Borgert, I.; Baier, D.:
Are Vital Parameters Suitable for Predicting Technology Acceptance of E-Health Applications?, 24th International Product Development Management Conference, Reykjavik (Island) 2017
Sänn, Alexander; Richter, Stefan; Fraunholz, Christian K. (2017):
Car-to-X als Basis organisationaler Transformation und neuer Mobilitätsleistungen, in: Wirtschaftsinformatik & Management, 9 (5), S. 60 – 71
Sänn, Alexander; Pampel, Jochen; del Monego, Dirk (2017):
Technische Qualitätsstandards und Überprüfungsmöglichkeiten, in: Schmidt-Kessel, Martin; Kramme, Malte (Hrsg.): Geschäftsmodelle in der digitalen Welt, Schriften zu Verbraucherrecht und Verbraucherwissenschaften, S. 167 – 199. Jena: JWV, ISBN 978-3-938057-64-3
Sänn, Alexander (2017):
The Preference-Driven Lead User Method for New Product Development: A Comprehensive Way to Stimulate Innovations with Internal and External Sources, Wiesbaden: Springer, ISBN 978-3-658-17262-6.
Sänn, Alexander; Pauly, Julia (2017):
Gütesiegel in der Landwirtschaft: eine Bestandsaufnahme der Preiszahlungsbereitschaft, in: Böhm, Christian (Hrsg.): Bäume in der Land(wirt)schaft – von der Theorie in die Praxis, S. 51 – 65, ISBN 978-3-940471-27-7
Schäfer, K./Höfer, A./Kettl, J. (2017):
Nachhaltige Unternehmensfinanzierung im Mittelstand, in: Spektrum – Wissen-schaftsmagazin der UBT, 18. Jg., Nr. 2, S.30 – 33
Schäfer, K. (2017):
Zur Debatte: Kampf und Krampf um das Image, in: Versicherungswirtschaft, 72. Jg., Nr. 8 (August), S. 74
Sommer, F. (2017):
Kombination von Entscheidungsorientierung und analytischen Fähigkeiten – das Schreiben von Fallstudien als Lehrinstrument, in: Hoffjan, A./Knauer, T./Wömpener, A. (Hrsg.): Controlling: Konzeptionen – Instrumente – Anwendungen, Stuttgart 2017, S. 577 – 594
Windthorst, K. (2017):
Schadensersatzansprüche, in: Handbuch Denkmalschutz und Denkmalpflege, Martin, D./Krautzberger, M. (Hrsg.), 4. Auflage, C. H. Beck
Windthorst, K./Lange, K. W./Fülbier, R. U./Barsch, P. (2017):
Die Rechtspraxis von Beiräten in Familienunternehmen, Bayreuther Studien zu Familienunternehmen, Band 2, Bayreuth 2017
Windthorst, K./Lange, K. W./Fülbier, R. U. (2017):
Sicherung des Familieneinflusses in Familienunternehmen, Bayreuther Studien zu Familienunternehmen, Band 3, Bayreuth 2017
Windthorst, K./Lange, K. W./Fülbier, R. U./Schwarz, F.-M. (2017):
Wiedereinführung der Vermögenssteuer, Bayreuther Studien zu Familienunternehmen, Band 4, Bayreuth 2017
2016
Baier, D./Sänn, A.:
Online-Erwerb von digitalen Inhalten : Parteierwartungen an die Leistungsqualität, Geschäftsmodelle in der Digitalen Welt, 9. Forum für Verbraucherrechtswissenschaft, Universität Bayreuth 2016
Berens, W./Knauer, T./Schwering, A.:
Due Diligence bei Unternehmensakquisitionen, in: Müller-Stewens, G./Kunisch, S./Binder, A., Mergers & Acquisitions, Handbuch für Strategen, Analysten, Berater und Juristen, 2. Aufl., Stuttgart 2016, S. 381 – 399
Eimecke, J./Baumert, K./Baier, D.:
Applying the Repertory Grid Method for Technology Forecasting : Civil Unmanned Aviation Systems for Germany, in: Proceedings of the 19th QMOD-ICQSS Conference on Quality and Service Sciences, Rome (Italy), S. 801 – 813
Hachtel, D./Knauer, T./Schwering, A.:
Status-quo und Implementierung von Controlling-Instrumenten im Mittelstand, in: Controlling – Zeitschrift für erfolgsorientierte Unternehmenssteuerung, 28 (12), S. 771 – 777
Jaenichen, J./Sänn, A.:
Kritische Betrachtung der ISO Normen 27001, 27002 und 27019 im Kontext des IT-Sicherheitskatalog, Energieforen Leipzig, User Group Informationssicherheit in der Energiewirtschaft, 1. Arbeitstreffen, Leipzig 2016
Jesse, S./Mehlhorn, M.:
Die Aktionärsstruktur von M&A-Transaktionen als Erklärungsfaktor von Kapitalmarktreaktionen – Eine empirische Analyse am deutschen Markt, in: CORPORATE FINANCE, Nr. 07 – 08, 2016, S. 278 – 282
Knauer, T./Sommer, F./Wöhrmann, A.:
Tournament Winner Proportion and its Effect on Effort: An Investigation of the Underlying Psychological Mechanisms, European Accounting Review, forthcoming, 2016
Knauer, T./Wöhrmann, A.:
Market Reaction to Goodwill Impairments, in: European Accounting Review, 25 (3), S. 421 – 449
Kühlmann, T. M.:
Trustworthiness, trust, and control in Sino-German business cooperation, in: World Journal of Management, 2016, 7 (2), S. 109 – 125
Kutschke, A./Rese, A./Baier, D.:
The Effects of Locational Factors on the Performance of Innovation Networks in the German Energy Sector, in: Sustainability, Vol. 8, 2016, Issue 12
Rese, A./Baier, D./Geyer-Schulz, A./Schreiber, S.:
How augmented reality apps are accepted by consumers : a comparative analysis using scales and opinions, in: Technological Forecasting and Social Change, 2016
Rese, A./Kutschke, A./Baier, D.:
Analyzing the Relative Influence of Supply Side, Demand Side and Regulatory Factors on the Success of Collaborative Energy Innovation Projects, in: International Journal of Innovation Management, Bd. 20, Heft 2, 2016
2015
Baier, D./Pełka, M./Rybicka, A./Schreiber, S.:
Hierarchical Bayes Regression Compared with ChoiceBased Conjoint for Predicting Choices, in: Archives of Data Science, Vol. 1, No. 1, S. 1 – 12
Baier, D./Pełka, M./Rybicka, A./Schreiber, S.:
Ratings-/Rankings-Based Versus Choice-Based Conjoint Analysis for Predicting Choices, in: Studies in Classification, Data Analysis and Knowledge Organization, Vol. 50, S. 205 – 216
Baier, D./Rese, A./Schreiber, S.:
Analyzing Online Reviews to Measure Technology Acceptance at the Point of Sale – The Case of IKEA, in: Pantano, Eleonora (ed.): Successful Technological Integration for Competitive Advantage in Retail Settings, Hershey PA: IGI Global, S. 168 – 189
Baier, D./Sänn, A.:
Marktforschung auf Industriegütermärkten, in: Handbuch Business-to-Business-Marketing, Wiesbaden: Springer Fachmedien, S. 73 – 89
Böttcher, T./Baier, D./Naundorf, R.:
A Statistical Software Package for Image Data Analysis in Marketing, in: Studies in Classification, Data Analysis and Knowledge Organization, Vol. 50, S. 217 – 227
Burghof, H.-P./Rudolph, B./Schönbucher P. J./Sommer, D./Schäfer, K.:
Kreditderivate – Handbuch für die Bank- und Anlagepraxis, 3. Auflage, Schäffer-Poeschel, 2015
Daniel, I./Baier, D.:
Towards Lifestyle Segmentation via Uploaded Images from Surveys and Social Networks, in: Proceedings of the 36th International Conference on Information Systems, Fort Worth (USA)
Eimecke, J./Baier, D.:
Preference Measurement in Complex Product Development: A Comparison of Two-Staged SEM Approaches, in: Studies in Classification, Data Analysis and Knowledge Organization, Vol. 50, S. 239 – 250
Eymann, T./Walther, S./Eden, R./Phadke, G.:
The Role of Past Experience with On-Premise on the Confirmation of the Actual System Quality of On-Demand Enterprise Systems, in: Darshana Sedera, Norbert Gronau, Mary Sumner (Hrsg.), Enterprise Systems Strategic, Organizational, and Technological Dimensions, Springer, Potsdam 2015
Ewelt-Knauer, C./Knauer, T./Lachmann, M.:
Fraud Characteristics and Their Effects on Shareholder Wealth, in: Journal of Business Economics, 85 (9) 2015, S. 1011 – 1047
Franzen, D./Schäfer, K.:
Grundstrukturen bei Kreditderivaten, in: Kreditderivate – Handbuch für die Bank- und Anlagepraxis, Burghof, H.-P. et al., 3. Auflage 2015, S. 49 – 66
Giurca A./Baier, D./Schmitt, I.:
What is in a Like? Preference Aggregation on the Social Web European Conference on Data Analysis, in: Studies in Classification, Data Analysis and Knowledge Organization, Vol. 50, S. 435 – 444
Knauer, T./Liessem, T./Nathmann, F./Sommer, F./Tilke, H.:
Media Markt China Ltd. at a Crossroads, in: Journal of Applied Case Research, 13 (1), 2015, S. 1 – 19
Knauer, T./Li, F./Sommer, F./Wöhrmann, A.:
Risk Management and Business Valuation in M&A Transactions, in: Special Issue des Journal of Management Control, 2015
Knauer, T./Möslang, K.:
Einsatz und Wirkung von Target Costing in deutschen Unternehmen, in: Controlling – Zeitschrift für erfolgsorientierte Unternehmenssteuerung, 27 (3) 2015, S. 160 – 165
Knauer, T./Wöhrmann, A.:
Market Reaction to Goodwill Impairments, in: European Accounting Review, forth-coming, 2015
Krausche, D./Baier, D.:
A Game Theoretic Product Design Approach Considering Stochastic Partworth Functions, in: Studies in Classification, Data Analysis and Knowledge Organization, Vol. 50, S. 261 – 270
Kühlmann, T. M.:
Inpatriates erfolgreich integrieren, Personalführung, 2015, 4, S. 42 – 48
Kühlmann, T. M./Heinz, R.:
Management von kultureller Vielfalt, Spektrum, Universität Bayreuth, 2015, 2 (1), S. 62 – 65
Kühlmann, T. M./Rochi, M./Stadler, C.:
Personalentwicklung in kleinen und mittleren Unternehmen: Ein Wegweiser, (2015)
Löffler, S./Baier, D.:
Bayesian Conjoint Analysis in Water Park Pricing: A New Approach Taking Varying Part Worths for Attribute Levels into Account, in: Journal of Service Science and Management, Vol. 8, No. 1
Piper, F./Schlüchtermann, J.:
Analyse der Potenziale von Einkaufskooperationen in der Automobilindustrie, in: Supply Chain Management II/2015, S. 15 – 19
Rese, A./Schreiber, S./Baier, D.:
Technology Acceptance Modeling of Augmented Reality at the Point of Sale: Can Surveys be Replaced by an Analysis of Online Reviews?, in: Journal of Retailing and Consumer Services, Vol. 21, No. 5, S. 869 – 876
Schlüchtermann, J./Siebert, J.:
Industrie 4.0 und Controlling: Erste Konturen zeichnen sich ab, in: Controlling – Zeitschrift für erfolgsorientierte Unternehmenssteuerung, 27. Jg. 2015, S. 461 – 464
Stadler, C.:
Bedeutung des Mittelstands, in: Arbeit und Arbeitsrecht, Vol. 3, 2015, S. 1
2014
Buck, C., Dettweiler, C., Eymann, T.:
Informationsökonomische Einordnung von mobilen Applikationen, in: HMD – Praxis der Wirtschaftsinformatik, 51 (2), 2014, S. 188 – 198
Buck, C., Eymann, T.:
Risikofaktor Mensch in mobilen Ökosystemen, in: HMD – Praxis der Wirtschaftsinformatik, 51 (1), 2014, S. 75 – 83
Buck, C., Germelmann, C. C., Eymann, T.:
Werte und Motive als Treiber der Smartphone-Nutzungsaktivitäten – Eine empirische Studie, in: Torsten Eymann (Hrsg.), Bayreuther Arbeitspapiere zur Wirtschaftsinformatik, Band 59, Bayreuth 2014
Buck, C., Germelmann, C. C., Eymann, T.:
Datenweitergabe als Bedrohung? Konsumentenwahrnehmung am Beispiel mobiler Applikationen, in: Tagung zum Verbraucherschutz 2013, Bayreuth (forthcoming)
Buck, C., Horbel, C., Eymann, T.:
Dealing with Privacy and Security Risks – App Consumers in Mobile Ecosystems, in: Proceedings of the Multikonferenz Wirtschaftsinformatik 2014, Paderborn 2014, S. 64 – 74
Buck, C., Horbel, C., Germelmann, C. C., Eymann, T.:
The Unconscious App Consumer: Discovering and Comparing the Information-Seeking Patterns among Mobile Application Consumers, in: Proceedings of the 22nd European Conference on Information Systems, Tel Aviv 2014
Königer, K. C., Wenning, Ph., Schlüchtermann, J.:
Den Kosten an den Kragen. Hohe Sachmitteleinsparungen möglich, in: f&w – führen und wirtschaften im Krankenhaus, 1/2014, S. 70 – 73
Kurz, S., Rambau, J., Schlüchtermann, J., Wolf, R.:
The Top-Dog Index: A New Measurement for the Demand Consistency of the Size Distribution in Pre-Pack Orders for a Fashion Discounter with Many Small Branches, in: Annals of Operations Research, DOI 10.1007/s10479-014-1746-8
Kühlmann, T. M.:
Inpatriation in German MNCS: A knowledge-based view. Global Conference on Business and Finance Proceedings. The Institute for Business and Finance Research (IBFR). 2014, 9 (2), S. 231 – 236. ISSN 2168-0612 (USB Flash drive) and ISSN 1941-9589 (online)
Kühlmann, T. M.:
Internationaler Personaleinsatz, in: H. Schuler & U.P. Kanning (Hrsg.), Lehrbuch der Personalpsychologie (3. überarbeitete und erweiterte Aufl.). Göttingen: Hogrefe, 2014, S. 847 – 885
Kühlmann, T. M.:
The greening of human resource management in China. In: R. Mu & R. Meckl (Eds.): Innovation for green growth. Beijing: Science Press, 2014, S. 297 – 313
Kühlmann, T. M., Rochi, M., Stadler, C.:
Personalentwicklung in kleinen und mittleren Unternehmen: Ein Wegweiser, Bayreuth 2014
Nitsche, K., Eymann, T.:
Erfahrungen mit mobile Learning in der Hochschullehre – Vergleich zwischen Massenveranstaltung und Seminar, in: Stephan Trahasch, Rolf Plötzner, Gerhard Schneider, Claudia Gayer, Daniel Sassiat, Nicole Wöhrle (Hrsg.), Proceedings DeLFI 2014 (12. e-Learning Fachtagung Informatik), Freiburg 2014, S. 217 – 228
Piper, F., Krampf, P., Schlüchtermann, J.:
Einkaufskooperationen im Mittelstand, in: Becker/Ulrich (Hrsg.), Handbuch der mittelstandsorientierten Betriebswirtschaftslehre, München 2014, S. 157 – 176
Rabl, T., Jayasinghe, M., Gerhart, B., Kühlmann, T. M.:
A meta-analysis of country differences in the high performance work system-business performance relationship: The roles of national culture and managerial discretion. Journal of Applied Psychology. 2014, 99 (6), S. 1011 – 1041. doi: 10.1037/a0037712
Schäfer, K., Stadler, C.:
Alternative Finanzmittel spielen nur eine untergeordnete Rolle. Interview zu den Ergebnissen der GVB-Mittelstandsbefragung 2014, in: Bayerisches Genossenschaftsblatt 8-2014, S. 30 – 31
Schäfer, C., Stadler, C., Rauch, A.:
Bayerische Mittelstandsbefragung 2014, Finanzwirtschaftliche Situation des bayerischen Mittelstandes, Bayreuth 2014
Schwartz, P., Nitsche, K., Eymann, T.:
Der Markt für Audience Response Systeme – eine explorative Marktstudie, in: Stephan Trahasch, Rolf Plötzner, Gerhard Schneider, Claudia Gayer, Daniel Sassiat, Nicole Wöhrle (Hrsg.), Proceedings DeLFI 2014 (12. e-Learning Fachtagung Informatik), Freiburg 2014, S. 277 – 285
Schlüchtermann, J.:
Effektives Erfolgsrezept – Ökonomie im OP, in: Im OP 4/14, S. 172 – 176
Schlüchtermann, J., Waninger, L-V.:
Abschied von gesicherten Mehreinnahmen? Konsequenzen einer Abschaffung der PKV-Vollversicherung für Krankenhäuser, in: KU Gesundheitsmanagement 3/2014, S. 32 – 35
Stadler, C.:
Planung der Unternehmensnachfolge – ein Überblick empirischer Studien, in: Leible, S./Windthorst, K. (Hrsg.), Nachfolgeplanung in Familienunternehmen, Jena (2014), S. 23 – 39
Walther, S., Eymann, T., Otto, B., Buck, C., Phadke, G.:
The Influence of Prior On-Premise Use on the Confirmation and Perception of Infrastrcture-Specific System Quality – An Empirical Study, in: Multikonferenz Wirtschaftsinformatik (MKWI), Braunschweig 2014